Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, April 23, 2011

Cuti panjang pun bermula..

Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua pengunjung setia dan pengunjung yang baru (ada ke..hihi..perasan)..cuti panjang bagi Muna dah bermula..selama 4 tahun di UIA..baru kini merasa cuti lama..yela, sbb bila cuti semester yg 3 bulan tu, mesti Muna wat short sem..so, cuti pun lbh kurang 2 3 minggu je paling lama yang penah merasa...maka, dengan ini, setelah mendapat peluang bercuti sampai September..haaa...apa lagi...gunakan peluang yang ada...

So far, dalam kepala ni, tak terfikir nak bekerja pun..cuma apa yang nak Muna wat..

1- Nak mantapkan skill pemanduan yg dah lama ku tinggalkan..hihi..terasa malas dah nak bawak keta..lg best duk belakang jadi passenger yang cuma menambahkan beban je..hihi..

2- Masih tak confirm tarikh ROS (Rancangan Orientasi Sekolah), Insyaallah kalau takda aral, dalam tempoh 2 minggu Muna akan ke sekolah. Sekolah dah pilih, samada SMK Temin, Jerantut @ SM Padang Saujana, Jerantut..so, wat masa ni just tunggu jawapan dari opis.. dan ada baki lagi 2 minggu, Muna mungkin akan terbang ke Indonesia..melihat perjalanan sekolah & institusi pendidikan di sana di samping mencuci mata melihat negara jiran..Insyaallah..

3- Kalau berkesempatan, Muna nak belajar menjahit..dah lama nak blaja, tapi memandangkan cuti tak lama..so, harap2nye...semoga niat ku yang suci murni ni termakbul..huhu..

4- Menabur jasa & bakti pada nusa, bangsa & agama..ceh,hihi..takde nye...cuma mungkin duduk di rumah membantu apa yang patut..menjadi baby sitter & the nanny buat anak2 sedaraku..& membantu mak abah menjaga wan yg dah uzur..

Setakat ni, cuma 4  ini sahaja..klu ada pertambahan aktiviti @ Muna keje ke..Muna akan kongsi di sini nanti okey :)

Ha, baru2 ni..18 April 2011, Muna n Family join program Pelancaran Imam Muda..kebetulan ada pas percuma yang di offer oleh abang ipar Muna, abg Zul yg kebetulan menjadi Mursyid bagi Imam Muda musim kedua ni..rancangan tu berlansung selama sejam (ala, tgk la kat astro oasis..hihi)..tapi sayangnye..muke ku tidak muncul di kaca televisyen..punye la kedekut cameraman tu nk hala kamera die ke tepi..cis !! hihi..sori ye bang..kalau ku tahu..awal2 dah masuk ambik seat bhgn tengah..eh, awat over ni yer..hihi..org nk tgk Imam Muda la..bkn nye che una..hihi...perasan !

Ok lah, sampai di sini saja dulu..sebab ada si kecik yang sedang berjalan menuju ke arah Che Una..sambil memandang ke arah laptop Che Una dgn penuh minat dan teruja..maka, sebelum kanak-kanak itu mengambil alih tugas Che Una di sini, maka, lebih baik Che Una berundur dulu..hihi..Insyaallah..kita jumpa lagi..namun, jika ini pertemuan dan cerita Che Una yang terakhir, maafkanlah Che Una atas segala salah silap & terlanjur kata ye.. :) tatatititutuuuuuuuu.......assalamualaikum.





No comments:

Post a Comment